Seccions
Actes 150 Anys
Previsió del Temps
|
CONSELLS PRÀCTICS DE CONDUCCIÓ I CIRCULACIÓ AMB CICLOMOTORS I MOTOCICLETES
|
|
Els sorolls causats pels vehicles , motocicletes i ciclomotors és una problemàtica que augmenta la contaminació ambiental i perjudica als ciutadans en general, que han de patir els perjudicis negatius que provoquen aquests sorolls.
Els vehicles a motor, especialment les motocicletes provoquen molèsties molèsties.
De vegades el soroll de les mateixes supera els límits previstos per normativa, la qual cosa dona a entendre que les peces de recanvi utilitzades pel que fa als silenciadors o tubs d’escapament no estan homologats, o bé sovint s’han produït manipulacions per part dels propietaris dels vehicles, o bé estan deteriorades.
|
|
|
LLEI 16/2002 DE PROTECCIÓ CONTRA LA CONTAMINACIÓ ACÚSTICA
|
|
|
Amb aquesta llei es pretén donar resposta a la inquietud dels ciutadans que, en el marc d'una societat participativa i en un àmbit de progressiva conscienciació ambiental, demanen la intervenció de les administracions públiques en aquesta matèria.
Els àmbits de la llei són:
-
El territori.
-
Les instal·lacions, la maquinària, les activitats. els comportaments dels ciutadans, les infraestructures de transport viari, ferroviari i aeri, les línies d’alta tensió i altres tipus de conduccions que puguin originar sorolls i vibracions.
Per garantir la protecció de les persones en hores de descans, la Llei distingeix les mesures a aplicar segons les franges horàries.
|
|
|
CONSELLS PRÀCTICS
|
|
|
-
No conduir amb aparells reproductors de so a l’oïda, ja que no es reben senyals acústics d’altres vehicles o dels agents de trànsit.
-
Al ciclomotor no s’hi poden transportar equipatges, objectes pesants o voluminosos que poden provocar la desestabilització del vehicle i afectar l’adherència de la frenada. Només hi pot anar el conductor i si el ciclomotor és homologat per portar acompanyant, el conductor ha de tenir 16 o més anys.
-
Portar de dia i de nit , els llums encesos, ja que és obligatori i se’ns veurà millor.
-
Una velocitat excessiva farà impossible controlar el vehicle en cas de situació imprevista.
-
No fer avançaments si no s’està segur que no hi ha risc. Davant de qualsevol dubte, desistir i tornar a la dreta.
-
No apurar els semàfors.
-
No circular en paral·lel fent ziga-zaga o dificultant la circulació.
-
Quan circulem per les vies urbanes de doble sentit cal circular per la dreta, i si no existeix, al més a prop de la vorera. A les vies interurbanes, cal circular pel voral de la dreta, i si no existeix, al més a la dreta de la calçada. En tots dos casos, cal circular en fila índia, l’un darrera l’altre i mantenir la distància de seguretat amb el vehicle precedent.
-
Cal dur sempre la documentació del conductor i del vehicle, llicència per conduir ciclomotors, fitxa de característiques tècniques, llicència de circulació i assegurança obligatòria.
-
Compte amb els sorolls que emet el ciclomotor; no manipuleu el tub d’escapament i quan circuleu a prop d’habitatges reduïu la velocitat, ja que la contaminació acústica molesta molt als veïns i és motiu de sanció.
SANCIONS
La llei atorga als ajuntaments competències per inspeccionar i controlar els vehicles a motor, així com imposar sancions econòmiques que poden anar dels 90 als 600 €, d'acord al tipus d'infracció.
|
|
|
|
RECOMANACIONS |
|
|
CASC: Considerat un dels elements més importants que protegeixen el cap, la cara i la barbeta. Cal que sigui homologat i millor de colors clars amb dispositius reflectors, que s'ajusti bé al cap, fixat amb la corretja de seguretat lligada.
EL MIRALL RETROVISOR: Els ciclomotors han de dur com a mínim un, al costat esquerre i és aconsellable un al costat dret amb el mateix reglatge i també portar-los nets!!
LES DETENCIONS: Quan sigui necessari aturar-se, en cas de semàfor, es convenient que el ciclomotor s'aturi, si es possible al costat de la vorera, per evitar que un conductor ens pugui envestir per darrera.
VELOCITAT: Hem de conduir a la velocitat adequada a la via i les circumstàncies de la circulació, de forma que pugui aturar el ciclomotor davant de qualsevol imprevist o situació d'emergència.
|
|
|
|
|
|
|