Les alertes, que s’enviaran des de la sala de comandament de la Policia Local de Manresa, arribaran inicialment via SMS i per e-mail a uns grups predeterminats de receptors, però els ciutadans que ho vulguin també es podran subscriure per rebre’ls gratuïtament.
Cliqueu aquí per anar al formulari per donar-vos d'alta al sistema d'alertes.
La regidoria de Seguretat Ciutadana de l’Ajuntament de Manresa ha impulsat un nou servei de tramesa massiva de missatges telemàtics per a situacions d’emergència. Les alertes, que s’enviaran des de la sala de comandament de la Policia Local de Manresa, arribaran via SMS i per e-mail a uns grups predeterminats de receptors, entre els que hi ha els regidors de la corporació, els membres del Comitè d’Emergències, tècnics municipals, l’ADF pla de Bages i també particulars que viuen en masies prop de masses forestals que actualment ja consten als catàlegs d’emergència de Protecció Civil.
L’aplicació informàtica que gestiona la tramesa d’aquests missatges ja és operativa i permet fer un enviament massiu d’avisos als grups esmentats. Aquests grups funcionen com a llistes de distribució que es poden seleccionar de forma individual o col·lectiva. Així, el sistema permet enviar un mateix missatge a tots els grups, o crear missatges específics per a cada grup.
El nou sistema d’alertes ha estat presentat avui per la regidora de Seguretat Ciutadana, Olga Sánchez i el tècnic de Protecció Civil, Xavier Jovés. També els ha acompanyat el cap de servei d’Emergències i Protecció Civil, Alfonso Sánchez.
La regidora de Olga Sánchez ha explicat que aquest sistema s’ha creat arrel de què fa un mes la Generalitat va homologar el Pla d’Incendis Forestals de l’Ajuntament de Manresa. Aquest pla incorpora una sèrie de fitxes amb els contactes personals dels residents en les masies que hi ha en zones forestals de la ciutat. A partir d’aquí, ha afirmat la regidora, “vam poder crear grups propensos a veure’s afectats per incendis, els quals, a partir d’ara protecció civil podrà avisar de forma especifica a través de l’enviament d’alertes als seus mòbils particulars o e-mails”.
El servei s’ampliarà als riscos químics.
Sánchez també ha assegurat que, a més de la llista de distribució del Pla d’Incendis, “aquest sistema d’alertes es vol ampliar a d’altres elements vulnerables com són els grups que es podrien veure afectats per riscos químics i que el respectiu pla municipal s’ocuparà de detectar per després crear el grup de distribució concret”.
En la mateixa línia, el tècnic de Protecció civil, Xavier Jovés ha explicat que aquest sistema “és una forma d’aprofitar les noves tecnologies sumades als mitjans habituals de difusió”. En aquest sentit, Jovés ha esmentat que abans d’aquestes els avisos d’emergències es feien mitjançant comunicats de ràdio. Amb aquest sistema, ha assegurat Jovés, “poden detectar els grups vulnerables mitjançant la elaboració de plans de protecció específics que permeten detectar els elements vulnerables i crear aquestes llistes de distribució” que “es convertiran en avisos concrets per a gent concreta”.
Els ciutadans es poden donar d’alta a aquest servei
Més enllà de les llistes de distribució, que a partir d’ara aniran associades als nou Plans Municipals d’Emergència, qualsevol persona que hi estigui interessada també podrà rebre aquest missatge per e-mail o SMS de forma gratuïta.
Aquesta sol·licitud es podrà fer a través dels mitjans següents:
- la web de l'Ajuntament de Manresa
- la web de la Policia Local
- Aplicació per smartphone Manresa Participa (en procés)
- Enviament d'un missatge SMS. En cas d’alta caldrà un SMS al número 215010 amb el text AJMAN.EMER.ALTA i en cas de baixa un SMS al mateix número amb el tex AJMAN.EMER.BAIXA.
Aquest servei d’alertes s’afegirà als canals habituals pels quals la Policia Local i Protecció Civil es comuniquen amb els ciutadans -webs municipals, els canals de twitter @ajmanresa i @policiamanresa i comunicats a la premsa- permetrà la comunicació immediata i directa entre l’Ajuntament i, inicialment, els veïns que viuen en masies prop de masses forestals que actualment ja consten als catàlegs d’emergència de Protecció Civil i, per tant, estan incorporats al Pla d’ Incendis Forestals i a tot aquell veí que sol·liciti de forma voluntària aquest servei d’alertes.
Precisament, aquest dijous es va fer una reunió informativa amb la regidora de Seguretat Ciutadana, Olga Sánchez; i el tècnic de Protecció Civil, Xavier Jovés, per explicar aquest nou servei a la que van assistir representants de les associacions de veïns de la Torre de Santa Caterina, Suanya, Farreres (Salelles), Sol i Aire, Bellavista, Sant Pau, Els Comtals i Viladordis.
|