Escrit per PL Manresa
|
dissabte, 18 de maig de 2013 06:03 |
L’edifici La Florinda va ser inaugurada avui fa cent anys, el 18 de maig de 1813 com a Farinera. L’arxiprest de Santa Maria de La Seu, Dr. Alabern va beneir les seves instal·lacions. Els seuis promotors foren Joan Massana i Josep Casajoana, casat amb Florinda Maristany, per la qual rebé el nom.
Va funcionar com a farinera fins els anys 70. En els darrers anys de la seva activitat també va acollir industries tèxtils. Des de juny de 1986 és la seu de la policia local de la ciutat i, en la actualitat, també acull el servei de Recursos Humans de l’Ajuntament de Manresa.
L’edifici principal és de l’arquitecte manresà Ignasi Oms i Ponsa, que el va concebre com a una fàbrica de pisos, i té annexat l’edifici de les sitges.
És el primer edifici industrial català construït amb estructura de formigó armat. Consta d’una nau de doble cruïlla i un cos de vuit sitges, Per l’elegància en la decoració i l’impacte visual és un dels exemples més interessants del modernisme industrial català.
|
Darrera actualització de dimecres, 22 de maig de 2013 13:45 |