Actes 150 Anys

Previsió del Temps

Radars Catalunya


Radars de Catalunya

Seguretat a Internet i Telefonia

Seguretat a Internet i Telefonia

  • No obrir missatges de correu, d'origen desconegut. Eliminar-lo, directament.
  • No executar cap arxiu adjunt que venja amb missatges suggeridors.
  • Adopti les mesures necessàries, quan li oferixen "grans regals" i, per a rebre'ls, ha de trucar per telèfon a prefixos 806
  • No facilitar l'adreça electrònica amb "massa" lleugeresa
  • Tingui activat, constantment, un antivirus.
  • Si pot ser, enviï els seus missatges xifrats.
  • No facilitar dades personals si no existeix una completa seguretat sobre qui els va a rebre.
  • No facilitar més dades personals que els necessaris.
  • Exigir, sempre, "connexions segures".
  • Comprovar els certificats de seguretat, en pàgines que requereixen dades personals.
  • Utilitzar un bon producte antivirus i actualitzar-lo, freqüentment.
  • Extremar la precaució en els arxius que reben en sessions de xat.

Les estafes més freqüents en internet.

Son les segënts:

  • Fraus en subhastes.
    • Després d'enviar els diners que s'ha adjudicat la subhasta, es rep un producte les característiques del qual no es corresponen amb les promeses.
  • Estafes de ISP (Proveïdors de Serveis d'Internet).
    • És bastant freqüent que els clients poc experts subscriguin contractes on-line sense haver llegit les clausules, pel que poden trobar-se lligats a un contracte de llarga durada del que no poden sortir si no és pagant fortes penalitzacions per rescissió anticipada.
  • Disseny/Promocions de llocs web.
    • Solen produir-se càrrecs inesperats en la factura del telèfon per serveis que mai es van sol·licitar ni van contractar.
  • Abús de targetes de crèdit.
    • Se sol·licita el nombre de la targeta de crèdit amb l'única finalitat de verificar la seva edat, i posteriorment se li realitzen càrrecs de difícil cancel·lació.
  • Oportunitats de Negoci i Estafes del tipus "Treballi des de la seva pròpia casa".
    • S'oferix l'oportunitat de treballar des de la llar i ser el seu propi cap ensenyant uns plans d'ingressos molt elevats. Clar que per a començar és necessari invertir en la compra d'alguna maquinària o productes que mai tenen sortida.
  • Planes d'Inversió per a fer-se ric ràpidament.
    • Promeses de rendibilitats molt altes i prediccions financeres amb seguretat absoluta sobre estranys mercats solen encobrir operacions fraudulentes.
  • Fraus en viatges o paquets vacacionals.
    • Consisteix a vendre viatges i allotjaments d'una qualitat superior al servei que realment li prestaran en la seva destinació, i també poden carregar-li imports per conceptes que no s'havien contractat.
  • Fraus telefònics.
    • Un sistema bastant estès en els llocs de sexe consisteix en demanar-li que es baixi un programa i ho instal·li en el seu ordinador perquè li permet entrar gratuïtament en la Web. Però el que succeïx és que, sense que vostè ho sàpiga, el programa marca un nombre internacional de pagament (tipus 806 a Espanya) a través del com s'accedeix a la Web, pel que mentre vostè es diverteix veient fotos i vídeos la seva factura telefònica s'incrementa a velocitat de vertigen.
  • Fraus en recomanacions sanitàries.
    • Receptes miraculoses per a guarir qualsevol malaltia es troben freqüentment en la Xarxa, la majoria d'elles sense cap respatller mèdic o control d'autoritats sanitàries, pel que a part de ser una estafa, ja que no produïxen els resultats promesos, poden fins i tot suposar un risc addicional per a la salut del malalt.

Mesures per a evitar els fraus telefònics.

  • Control de les factures, per a vigilar si la despesa facturada es correspon amb les comunicacions realitzades.
  • Comprovar els nombres de telèfons als quals s'ha cridat, per a identificar-los com coneguts. Es donen casos de facturacions de cridades no realitzades per l'interessat. En aquest cas, abans d'adoptar altres mesures, consulti als usuaris.
  • No marcar en el telèfon propi cap numero a requeriment d'un “suposat servei tècnic” ja que es pot convertir la nostra línia en una espècie d'emissora de totes les cridades que facin ells.
  • Davant possibles substraccions, tingui precaució amb la correspondència procedent de bancs i operadores telefòniques perquè, en cas de no rebre informació puntual sobre consums, posar-lo en coneixement de la companyia, sol·licitant un duplicat i advertint del succeït.
  • No facilitar els nombres de telèfon, tant fix com mòbil, a persones desconegudes que els sol·licitin, sota qualsevol pretext, ja que s'han detectat casos en els quals, només, intenten conèixer les característiques de les línia per a possibles desviacions.
  • Davant una cridada telefònica equivocada, tallar la comunicació, ràpidament, per a evitar el possible desviament de cridades a càrrec de la factura de la persona que rep la cridada.
  • En el cas de tenir contractada la modalitat de "cridada a tres", extremar les precaucions, ja que, amb un programa informàtic, es pot rastrejar la línia i produir-se una intrusió a ella, per a realitzar cridades internacionals, a càrrec del titular del telèfon.
  • No acceptar cridades de cobrament a destinació si no s'està absolutament segur de conèixer a qui ho demana. Pot tractar-se d'una cridada fraudulenta i pagar despeses de milers de pessetes per l'engany.

Document extret de la
Web de la Policia Local d'Alacant