Les obres de la rotonda de Sant Marc obliguen a limitar l'entrada sud de Manresa únicament a través de la via de Sant Ignasi i la sortida únicament pel passeig del Riu Array Imprimeix Array

El transport públic de viatgers es veurà afectat de la següent manera:

L5 Sant Pau - Viladordis: desviarà el seu recorregut a la rotonda de la C1411z per accedir a les carreteres C-55 i C1411b en direcció al Pont de Sant Francesc i la Muralla Sant Francesc on recuperarà l'itinerari habitual.

Parada anulada: ps. del Riu - RENFE

Les obres, que es van iniciar el 2 de novembre, tenen una durada prevista de 7 mesos.

Els objectius del projecte són:
- millorar la fluïdesa del trànsit en una cruïlla que actualment està semaforitzada i que és estratègica com a porta d’entrada i sortida de la ciutat
- millorar els recorreguts per a vianants de la zona amb la construcció de passos de vianants, que facilitarà els moviments a peu a banda i banda del passeig del Riu
- continuar amb la millora de la façana sud de Manresa
- renovar la part final del col·lector del torrent de Sant Ignasi

El projecte comprèn un àmbit d’actuació de 4.627 metres quadrats. El pressupost és de 1.324.546,97 euros, dels quals un 50% va a càrrec de l’Ajuntament i l’altre 50% a càrrec de la Generalitat mitjançant el Pla de Barris. L’empresa adjudicatària de les obres és Excover.

En concret, el projecte inclou:
- la construcció d’una rotonda a la cruïlla entre el passeig del Riu i el carrer de Sant Marc.
- la renovació i ampliació de les zones enjardinades. En concret, es renovaran els parterres ja existents i se’n farà un de nou a la banda de l’ermita de Sant Marc.
- la redefinició i ampliació del tram final del torrent de Sant Ignasi al seu pas pel carrer de Sant Marc. En concret, es refarà el tram de col·lector que emergeix de la cota del carrer de Sant Marc. Es tracta del punt d’unió entre la part antiga i la part nova del col·lector.

Prèviament a les obres es va enderrocar una altra part de les finques situades a la falda del Puigcardener. És previst que l’enderroc de la resta de finques es faci l’any vinent.

L’execució del projecte es fa per fases. La primera, que ja s’ha realitzat, inclou l’adequació d’una calçada provisional a la part que dóna al riu i la delimitació i desmuntatge de les zones enjardinades.

En la segona fase, que comença dilluns, es construirà el nou tram de col·lector i s’executarà també l’anella interior de la rotonda. És previst que aquesta fase duri aproximadament uns 4 mesos.

Les alternatives circulatòries que es proposaran són:
· Entrar per la via de Sant Ignasi i, en funció del destí, dirigir-se al carrer Santa Llúcia o a la Bonavista.
· Utilitzar les rondes de la ciutat i entrar per les altres entrades de Manresa

Recordem també que hi ha dos aparcaments dissuassius a la ciutat lligats al servei de bus urbà: el de la Parada i el de Prat de la Riba. Pròximament (abans del tall circulatori), n’entrarà en funcionament un de tercer, el de la zona universitària, que es fa conjuntament amb la FUB. L’ús d’aquest tipus d’aparcaments permet disminuir la pressió circulatòria a l’interior de la ciutat ja que els desplaçaments es fan en transport públic i no en vehicle privat.

Aquestes afectacions es mantindran en pràcticament totes les altres fases de l’obra. Quan l’àmbit d’actuació dels treballs ho permeti, es permetrà algun moviment més.

Aquesta operació forma part del projecte global de renovació de la façana sud de la ciutat. Les principals actuacions d’aquesta renovació són els enderrocs del carrer Arbonés, l’edifici del Palau de Justícia, la reurbanització de la plaça de la Reforma, la construcció de l’aparcament de la Reforma, la reconstrucció del camí dels Corrals i les expropiacions i enderrocs de les edificacions de la falda del Puigcardener.

Actualització del pla de mobilitat
A partir de la segona fase, la construcció de la rotonda entre el passeig del Riu i el carrer de Sant Marc comportarà una important afectació circulatòria. A banda, s’ha de tenir en compte que continuen en marxa diferents obres d’envergadura que es financen a través del Fons Estatal d’Inversió Local (FEIL).

Per aquests motius, l’Ajuntament de Manresa ha actualitzat el pla de mobilitat que es va presentar la primavera passada coincidint amb l’inici de molts dels projectes FEIL per fer front a les afectacions circulatòries que comportarien.

La segona etapa del pla de mobilitat incorpora dues obres que han començat o començaran a la tardor: la instal·lació de la passera de la via de Sant Ignasi i la construcció de la rotonda de Sant Marc.