El Pont Nou es tancarà als vianants a partir de demà Array Imprimeix Array

Durant aquest temps, els itineraris alternatius seran els següents

  • A peu: pel pont que connecta la carretera de Sant Joan amb la plaça Mil·lenari (conegut popularment com a pont del gas).
  • Amb transport públic: Línia de transport interurbana ManresaSant Joan de Vilatorrada amb parades al centre ciutat (pl. Infants, Ctra. Cardona, pl. Valldaura), carrer Francesc Moragas, Ctra. Sant Joan (CementiriZE El Congost) en ambdós sentits de circulació, Av. Pirelli en ambdós sentits i carrer Lemmerz en ambdós sentits. Aquesta Línia una freqüència de pas de 20 minuts els dies feiners i de 30 minuts en dissabtes i festius. Consultes del servei a través del web www.sagales.com o per telèfon al 93.874.66.66 (Estació d’autobusos).

Abonaments de bus per als veïns de la zona de l’Avinguda Pirelli i entorn

A partir de demà i durant el període de tancament del Pont Nou, està prevista una distribució d’abonaments d’autobús de la Línia ManresaSant Joan de Vilatorrada per als residents de la zona de l’Avinguda de la Pirellii entorn. Per a més informació cal adreçar-se a l’oficina d’obres ubicada al Pont Nou (costat Av.Pirellictra. Sant Joan), els dimecres de 9 a 11 del matí.

Rehabilitació i reforç d’una de les joies de l’arquitectura de la ciutat

Manresa ha iniciat aquest mes de maig les obres de rehabilitació del Pont Nou, un dels ponts medievals millor conservats de Catalunya, construït a principis del segle XiV –entre 1318 i 1323- sota la direcció de l'arquitecte barceloní Berenguer de Montagut, que també va projectar a Manresa les esglésies de la Seu i del Carme. Els treballs tenen l’objectiu de solucionar les importants afectacions i patologies estructurals que hi presenta el pont i que havien posat en perill el futur del que es considera una de les joies de l’arquitectura de la ciutat i que des de el 2013 ha estat declarat com a Cultural d’Interès Nacional.

Les obres de rehabilitació i reforç estructural del Pont Nou s’han dividit en tres fases. Durant els propers vuit mesos se’n faran les dues primeres amb un pressupost de 600.121,78 euros, finançats principalment pel Pla Únic de d’Obres i Serveis de la Generalitat de Catalunya (PUOSC) i la Xarxa de la Diputació de Barcelona. Aquests treballs estaran adreçats a reparar i protegir la base de les piles així com la nova pavimentació, l’enllumenat públic i les xarxes de serveis.

Un cop finalitzades les dues primeres fases, restarà pendent la tercera i última fase que es destinarà a la reparació de fissures i esquerdes.

El cost total dels treballs al Pont Nou quan finalitzi la tercera i darrera fase serà de 1.156.033, 59 euros (Iva Inclòs).