Catalunya registra l’estiu amb la menor sinistralitat dels darrers 10 anys Array Imprimeix Array
Altres factors que ha citat com a causants del decrement de la sinistralitat són les polítiques de seguretat viària engegades pel SCT, els controls efectuats pels Mossos d’Esquadra i les Policies Locals, la formació que es dóna a les escoles, la modificació del Codi Penal en matèria de trànsit així com a l’aplicació del permís per punts. Tot i les dades positives, el conseller ha advertit: “No podem ser triomfalistes. La lluita contra la sinistralitat no es pot abandonar mai”.

Joan Saura, acompanyat del director del SCT, Josep Pérez Moya, i del Cap de la Divisió de Trànsit dels Mossos d’Esquadra, Sergi Pla, ha assenyalat que Lleida és la demarcació que encapçala la tendència a la davallada, amb una disminució del 50% del nombre de morts i del 40% dels accidents mortals respecte el període del 2008 (del 21 de juny al 13 de setembre).

En el període comprès entre l’1 de gener i el 13 de setembre ja s’ha superat l’objectiu fixat de la Unió Europea (UE) de reduir les víctimes mortals fins al 50% respecte l’any 2000, ja que la reducció en aquest període és del 55%. Hi ha hagut una tendència a la baixa de la sinistralitat entre els joves, atès que s’ha produït una disminució del 17% dels morts en la franja d’edat compresa entre els 15 i els 29 anys.

Pel que fa a la sinistralitat entre els motoristes, aquest estiu s’ha reduït un 37,5% el nombre de conductors de motos morts, ja que hi hagut 6 víctimes menys que l’any passat.

Respecte a les dades de mobilitat, Joan Saura, ha explicat que durant els caps de setmana del mes d’agost, la mobilitat ha augmentat un 7% respecte l’any 2008. Segons Saura, una possible causa d’aquest increment ha estat la crisi econòmica, que ha provocat un canvi en el tipus de desplaçaments del mes d’agost.