S'actualitza el pla de seguretat de la Fira MediterrĂ nia, que s'adequa als espectacles d'enguany Array Imprimeix Array

Les tasques de seguretat de la 13a Fira Mediterrània, que se celebrarà del 4 al 7 de novembre, inclou, com és habitual, el treball de Creu Roja Manresa, Policia Local, Mossos d’Esquadra i Bombers de la Generalitat, coordinats des de Protecció Civil. Aquest migdia s’ha fet una reunió de coordinació amb representants d’aquests cossos de seguretat per acabar d’ultimar els detalls del pla.

Igual que en les dues anteriors edicions, el pla té en compte cada un dels espectacles programats i les seves característiques. En aquest sentit, s’ha estudiat els diferents tipus de risc que poden tenir les diferents propostes per poder preparar accions preventives per cada un d’elles. Com que enguany no hi ha cap espectacle amb un risc per a la seguretat elevat ni amb ús de pirotècnia, a diferència d’anys anteriors no s’ha hagut de planificar cap dispositiu de seguretat especial.

Centre de coordinació al Teatre Conservatori
Un dels elements clau per millorar la coordinació de tots els implicats en la seguretat de la Fira és el muntatge d’un centre de coordinació. La Fira ja disposava els últims anys d’un centre de coordinació que s’utilitzava per les tasques pròpies de l’organització interna dels diferents espectacles. Des de l’any 2008, el centre de coordinació, instal·lat al Teatre Conservatori, va començar a tenir funcions de reforç de la seguretat. Com que l’experiència dels dos anys anteriors ha estat positiva, aquest any el centre de coordinació tornarà a tenir funcions de seguretat.

Així, aquest centre de coordinació disposarà dels mitjans humans i materials necessaris que han de permetre un coneixement clar de tot el que passa a la Fira. El centre permetrà conèixer qualsevol incident al moment, i disposar de les eines i dels recursos necessaris preparats per resoldre l’emergència de forma ràpida i professional, i sobretot coordinada entre els implicats.

D’altra banda, el pla inclou el següent preventiu sanitari:
- Una ambulància cada dia des de l’inici fins al final dels d’actes, ubicada al centre de coordinació. Aquesta ubicació permetrà que es pugui dirigir de forma ràpida als diferents espectacles davant de qualsevol incidència.

- Una ambulància de reforç: durant els dies i horaris de major presència de espectadors i per duplicar la capacitat de resposta, es disposarà d’una segona ambulància, i que segons els diferents horaris es podrà ubicar prop de les zones més necessàries.

També per donar resposta més específica a alguns espectacles i horaris, es preveu la presencia de personal voluntari sanitari amb grups a peu.

En cada acte hi haurà persones de l’organització a les quals es podrà adreçar per qualsevol incidència i aquestes ho comunicaran als serveis necessaris. Durant tota la Fira hi haurà presència permanent de personal sanitari (Creu Roja), d’efectius de Policia Local i Mossos d’Esquadra i de Bombers. Tots aquests equips d’emergències estaran sota la coordinació de Protecció Civil de Manresa.

Enguany només es preveuen talls de trànsit puntual a la Muralla Sant Domènec a l’alçada del Teatre Conservatori, pels espectacles de carrer itinerant que tindran lloc el dissabte a la tarda i al vespre, i diumenge al migdia i a la tarda.