Actes 150 Anys

Previsió del Temps

Radars Catalunya


Radars de Catalunya

Manresa s’adhereix al programari de gestió SIPCAT per a una major coordinació entre cossos de seguretat i emergències PDF Imprimeix Correu electrònic
Escrit per PL Manresa   
dimecres, 2 de maig de 2012 22:22

L’alcalde de Manresa, Valentí Junyent, i el conseller d’Interior de la Generalitat , Felip Puig, han signat avui un conveni de col·laboració que té com a objectiu millorar la comunicació i l’optimització de recursos entre els diferents cossos.

L’alcalde de Manresa, Valentí Junyent, i el conseller d’Interior de la Generalitat, Felip Puig, han signat aquest matí un conveni pel qual la Policia Local de Manresa s’ha integrat al programari SIPCAT, un sistema informàtic de gestió integral per a les policies locals de Catalunya.

Els objectius d'aquest sistema són: donar suport als processos policials, facilitar la coordinació i l’intercanvi d’informació amb altres cossos i entitats administratives, facilitar la connexió al sistema de comunicació de la xarxa d’emergències RESCAT i amb el Centre d’Atenció i Gestió de Trucades d’Urgència 112 de Catalunya, i optimitzar l’ús de recursos.

L’adhesió al programari suposa per a l’Ajuntament de Manresa, i més específicament per a la Policia Local de Manresa, una sèrie d’avantatges atès que el programari ha comptat amb la col·laboració de diferents policies locals perquè s’adapti a les necessitats operatives reals d’aquests cossos de seguretat. És un programa fet a mida en funció de l’anàlisi prèvia de necessitats detectades, tant a nivell d’actuació local com d’homogeneïtzació dels procediments i sistemes de tots els cossos que operen al país.

Més coordinació entre Mossos i policies locals

L'alcalde de Manresa, Valentí Junyent, ha valorat molt positivament la signatura d'aquest acord perquè "millora els recursos que tenen els agents de la Policia Local per fer el seu treball" i, sobretot, perquè "aquesta millora de la coordinació entre els cossos policials és en benefici del ciutadà, que és el que rep aquests serveis de seguretat".

El conseller d'Interior, Felip Puig, ha considerat que el conveni signat avui "té una transcendència a curt termini, que és que els cossos policials siguin més eficaços i més diligents, ja que els atorga millors mecanismes i tecnologies per millorar processos i protocols, i més possibilitats de que la nostra policia faci més bona feina".

La integració de la informació dels Mossos d’Esquadra i dels cossos de policia local en el sistema únic del SIPCAT ha de permetre una millor planificació de la seguretat local, i alhora proporcionar a les autoritats de la Generalitat i a les autoritats locals un sistema d’informació que permeti orientar les polítiques de seguretat.

En aquest sentit, el conseller d'Interior ha assenyalat que "també té una transcendència a més llarg termini perquè estem construint un nou sistema policial únic configurat a partir de la coordinació entre els Mossos i les policies locals del país, des del punt de vista de la complementarietat dels dos cossos".

Felip Puig ha reiterat que al llarg d'aquesta legislatura es tramitarà al Parlament una nova llei que unifiqui les lleis del Mossos d'Esquadra i de les policies locals per conformar "un nou model policial català".

Principals funcionalitats del programa SIPCAT

El nou programari té aplicacions i funcionalitats que es poden aplicar en els següents àmbits:

  1. La gestió de serveis operatius i administració: inclou les activitats de la gestió operativa, com ara el registre d’entrades i la gestió de denúncies i actes d’intervenció, així com aquelles activitats associades a la gestió administrativa interna.
  2. La direcció estratègica i planificació: el pla de seguretat, els plans operatius de seguretat, la carta de serveis, el quadre de comandament integral dels serveis de policia i les estadístiques d’activitat.
  3. Les eines addicionals de suport operatiu: els serveis de gestió indirectes com ara la gestió de dipòsits, de grues i de l’espai públic.
  4. L’administració del sistema: afecta a la gestió d’usuaris, la configuració de les plantilles, els informes, els llistats, entre d’altres.
  5. La gestió del coneixement: en aquest apartat s’inclou tot allò que té relació amb la gestió del coneixement; per exemple: la normativa legal aplicable, els procediments normalitzats de treball de les policies locals, la intranet corporativa etc.
  6. Altres instruments: s’inclou la compatibilitat per a la integració amb eines de mobility/pda, ora/parquímetres /pda, Catcert (certificació electrònica denúncies), Gesit (gestió electrònica de serveis i tràmits. També s’inclouen les connexions externes amb el sistema d’informació geogràfica corporativa, la integració amb el SIP i amb el 112.
Darrera actualització de dimecres, 16 de maig de 2012 23:47